My Writings. My Thoughts.

Sepuluh tahun itu tidak lama

On » Sunday, January 29, 2012 //
itulah adalah ayat al-quran yang kita biasa dengar sejak usia kita masih kecil lagi. kita masih mendengarnyasaban waktu dan saban hari, betapa jika kita tidak menghargai masa dan melakukan kebaikan, kita sentiasa berada di dalam kerugian.
kita sering merasa bahawa masa berlalu terlalu pantas. saban hari kita menghadapi perlumbaan untuk mengejar kejayaan. sepuluh tahun lagi bukanlah jangka waktu yang lama. sekiranya kita memikirkan dan menganggap bahawa sepuluh tahun lagi adalah satu perjalanan yang masih jauh, cuba kita lihat sepuluh tahun yang telah kita tinggalkan sebelum ini ?. kita lihat apa yang kita capai sebelum ini? atau kita tidak sedar bahawa kita sudah berada di tahun baru tahun demi tahun sehingga kita tidak sedar perubahan tarikh kalender dirumah.. sepuluh tahun lagi tidalah terlalu lama jika kita melihat senario keadaan semasa sekarang, dimana kita merasakan masa yang kita perolehi tidak mencukupi untuk menyelesaikan pekara yang membabitkan kehidupan dan pekerjaan kita.
Adakah kita akan menjadi orang yang sama atau menjadi seseorang yang begitu diperlukan oleh masyarakat pasa masa itu? renug2kan.. selamat beramal...













No Response to "Sepuluh tahun itu tidak lama"

My videos. Featured videos.

Networkedblogs

MY style 2010

MY style 2010

My photos. Now you know me.

Time

Browse Flickr

My lifestream. Stay updated with me.

my twEETer

My favblog. Feeds from them.

    I am the

    Photobucket
    UTHM Official Website