My Writings. My Thoughts.

Perjalanan Sepi

On » Thursday, February 10, 2011 //
Semenjak sekolah renDah, memang terasa hendak menjadi photographer. itu angan2 taik ayam bila mula-mula terbayang.. time tu tahun 1994 dari darjah 1- 6.. memang banyak kenangan kt sekolah renDah. Naik Sekolah MenEngah, terasa pulak Hendak jadi EngiNeer.. Cikgu suruh jadi Pengawas, Pergi pindah Ke Sekolah Teknik ambik Kejuruteraan.. jadilah student Biase. peraliHAn waktu semasa Tingkatan 1-5 memang banyak.. Hidup Berdikari, Belajar Ilmu, Menjadi seorang pasif, meNjadi seorang yg kenal dunia dan akhirat.. Setelah tamat SPM, Berhijrah ke Politeknik, memang minat jadi engineer.. ia satu platform bagi aku.. di sini aku mula mengenai erti persahabatan, adakalanya kita kena pandai memilih, kita kena pandai berjaga-jaga.. Berhijrah ke UTHM, memang sesuatu yang menyeronokan, dapat kesenangan, lupa kepayahan... satu penyesalan dalam hidup.. hidup bertambah mencabar..

Setelah besar, hati berbelah bagi.. Adakala itu, adakala ini... Aku nak itu, aku nak ini.. Hati yang tidak ada pendirian.. akal yang lemah.. pegangan iman yang longgar.. Setiap detik, setiap hari befikir..... mUngKin ada PenhujunG atupun Akan terus Begini.. Cinta memang semua orang mengalaminya, memang kita mempunyai perasaan itu.. Kita yang akan mengalami sendiri.. yang berlalu, biarlah ia pergi... Kalau ada jodoh x kemana.. jadi photographer memang hati dah kebal dengan majlis pertunangan, perkahwinan.. Hati Batu tiada perasaan apabila menghadapi majlis.. itu satu kelebihan yang dasyat kot.. Satu Perjuangan, satu impian untuk setiap manusia mencapai yang terbaik. All the Best for this Reader. kowang berjaya membuat hati bertanye2 dengan cerita aku...


Perjalanan Hidup yang jauh.. seperti ala-ala tinggallah aku berjalan keseorangan.. Makin jauh maKIn Hilang.. Kita yang Hidup ini Akan Mati juga, cuma tarikh dah waktu yang kita tidak TahU. Hanya Yang Maha Esa MengetauhINya.. Mendekati diri Kepada Yang Maha Esa akan Menambahkan Kekuatan iman ku SeperTi Dulu.. Ya Allah, Engkau Peliharakanlah Hati-Hatiku ini Daripada Lalai dan Leka- untuk Terus MenYembahMu, MengingatiMu..

No Response to "Perjalanan Sepi"

My videos. Featured videos.

Networkedblogs

MY style 2010

MY style 2010

My photos. Now you know me.

Time

Browse Flickr

My lifestream. Stay updated with me.

my twEETer

My favblog. Feeds from them.

    I am the

    Photobucket
    UTHM Official Website