My Writings. My Thoughts.

Murabbi Cinta

On » Thursday, February 03, 2011 //

"Sebaik-baik kamu adalah kamu yang terbaik kepada keluarganya. Dan aku adalah yang terbaik kepada keluargaku” – Al-Hadith


Mengajak diri saya meneladani seorang Nabi.

Utusan Allah yang tidak pernah mensesiakan kuasa cinta, pada menjinakkan umat kepada agama. Cinta dan Tauhid menjadi satu, bekalan teragung sepanjang zaman.

Sunnahnya menjadikan kita hidup bercara.

Sunnahnya menjadikan masalah dan cabaran hidup sebagai laluan menjadi dewasa.

Sunnahnya mencegah lemah dan putus asa.

penghargaan dan kasih, kepada mahaguru kita yang satu, Rasulullah Muhammad sallallaahu alayhi wa sallam.


Tahniah kepada si-dia yang akan bertunang, aku pula tidak tahu bilakah akan berlangsung. selama 3 tahun yang dulu aku dan si-dia selalu berhubung dan juga mengenal satu sama lain, berjalan mengenal erti hidup sesama sendiri, sekarang dia akan disunting oleh orang lain. Aku Doakan agar dia akan bahagia hingga ke akhir hayat dengan pasangan pilihannya. perjalanan hidup aku dan si-dia pada 3 tahun yang lalu selama 3 tahun akan menjadi pengajaran, ingatan serta pedoman untuk aku lebih berjaya. Diwaktu usia yang muda serta batasan akal untuk menilai seseorang telah melumpuhkan perhubungan itu. Kini kenangan itu harus dilupakan supaya tidak akan menganggu aku pada PSM kali ini.. Biarlah si-dia tidak memberitahu, biarlah aku sendiri yang tahu. supaya tidak ada sebarang konflikasi perasaan apabila dia disunting.


Alhamdulillah aku berasa lega setelah mendapat tahu si-dia telah memulakan langkah ke alam perkahwinan.. hope 1-2 tahun ini dapat lah aku merasa nasi minyak di Kuala Kubu Baru Selangor..


perjalanan hidup Mencari Sinar Capai Kejayaan terasa berat dengan dugaan, cabaran selepas ini. tahun ini merupakan detik perjuangan yang lebih getir untuk berjaya.. Diharap aku dapat sokongan daripada orang baru.. moga aku dijauhkan dengan dugaan yang berat ini.. Salam mawaddah terindah pada semua..

No Response to "Murabbi Cinta"

My videos. Featured videos.

Networkedblogs

MY style 2010

MY style 2010

My photos. Now you know me.

Time

Browse Flickr

My lifestream. Stay updated with me.

my twEETer

My favblog. Feeds from them.

    I am the

    Photobucket
    UTHM Official Website