My Writings. My Thoughts.

PERTANDINGAN MEMANCING PALING SENGAL

On » Sunday, August 09, 2009 //


BENGANG KEPADA AJK PERTANDINGAN MEMANCING.

Merujuk kepada kenyataan diatas, aku memang x puas hati dgn ajk pertandingan memancing.. bukan aku jer yg x puas hati.. pemancing2 luar uthm pon sama..rule dalam pertandingan memancing punyerlah banyak. hampir 15 kot kalau x silap.. sampai 2 page kertas separuh A4..
tapi last2 minit apabila tiada pemenang, semua depa tibai.. rule in fishing yg depa ckp x boleh digunakan dan akhir sekali boleh digunakan. contoh:

1) Penggunaan organ dalaman haiwan seperti usus, hati, dll x dibenarkan semasa pertandingan. ->yg ini dah boleh guna pada pertambahan masa 2 jam.
2) Penggunaan pelampung x dibenarkan, hanya teknik pancing dasar dibenarkan. ->ini pon sama gak.
3) Hanya ikan yang berat akan ditimbang semasa perta
ndingan dan akan dikira. -> yang dapat ikan kecil x dikira. nk ikan 500gram - 500kg ke atas kot baru leh depa puashati.
4)-15) aku x ingat peraturannye sebab kertas tu aku dah wat lap tangan. HAHAHA..

pertambahan peraturan yg dibuat oleh pembesar suara:


15)+ 1) semua peserta boleh menggunakan apa cara sekalipun untuk mendapatkan ikan
.. -> nie rule paling bangang aku pernah jumpe. krang pkcik guna jala.
16)+2) pertandingan memancing dilanjutkan selama 2 jam sebab xder sorang pon dpt ikan .. -> rule yg sengal aku pernah jumpe.. baek dilanjutkan sampai malam pon xpe, bak kate abg dari kampung pt haji rais.. hahaha

para peserta mengeluh termasuk aku tentang nie sebab baek depa xyah wat rule.. kan senang.. pertandingan memancing nie agak2nya terlebih over kot oleh ajk tu.. suke hati depa jer.. yuran sebelum pertandingan memancing bg pelajar uthm sama dgn pemancing luar uthm.. bile masa depa tukar rule nie.. agak2nyer malam sebelum pertandingan tu kot.. aku nie dapat ikan baung kecil pon x dikira.. baik buat banner ' pertandingan memancing DI uthm UNTUK ikan-ikan besar sahaja' hah. nie patutnyer sesuai.. at least pon patot dikira sebab xder org yg dpt ikan dari jam 9 pagi sampai 2 petang.. aku balik ke kolej sebab boring gler ramai pemancing senior dah balik.. yg tinggal hanyalah org2 yang ingin menunggu dan memancing 2 jam lagi.. (memancing tu agak2 lah, solat jgn tinggal) ajk x ambil perhatian langsung sebab nk depa cari pemenang.. keputusan pertandingan aku x tau sebab aku balik kul 2. korang tanyelah pada ajk pertandingan tu.. hahaha
wassalam...


lokasi pertandingan memancing

farhan dengan tayar motosikal aku( untuk apa)

No Response to "PERTANDINGAN MEMANCING PALING SENGAL"

My videos. Featured videos.

Networkedblogs

MY style 2010

MY style 2010

My photos. Now you know me.

Time

Browse Flickr

My lifestream. Stay updated with me.

my twEETer

My favblog. Feeds from them.

    I am the

    Photobucket
    UTHM Official Website