My Writings. My Thoughts.

DUNIA PEKERJAAN :

On » Thursday, April 12, 2012 //

BULAN APRIL ( Dataran Tenaga (M) Sdn. Bhd. )


Sebulan lebih telah dilalui sebagai site engineer-penyelia projek- project engineer. Hampir seminggu berada di syarikat baru setelah sebulan berada di company lama yang agak kelam kabut dan juga pelbagai pekara berlaku. Position di company yang baru sebagai project engineer untuk projek STP (sewerage treatment plant), IPS ( intermediate pumping station ) di kawasan sekitar Johor. Tugas yang agak mencabar bersama-sama 3 project engineer yang lain di bahagian perlaksanaan(construct) . Sebahagian engineer lain bertugas dibahagian rekabentuk(design). dan beberapa lagi di bahagian site. Situasi yang selesa di bahagian perlaksana dengan bantuan project manager membuatkan aku lebih senang untuk bekerja sekiranya ada masalah dan juga sebarang pertanyaan. Lokasi company yang tidak jauh dari rumah sewa dan juga persekitaran yang agak tenang. seminggu dua ini memang hanya duduk ofis membelek-belek file serta manual instruction dan report projek yang sedang berjalan.

Kebanyakkan staf company merupakan lepasan UTM dan UTHM, memang senang untuk berkomunikasi kerana kebanyakkan mereka bersikap profesional. satu kelebihan untuk aku menimba experience disini.

Projek yang akan aku handle ialah STP 4 : berkapasiti 135,000 PE di Nusajaya yang sedang dalam proses dokumentasi dan juga susunatur. Projek bernilai hampir rm20 juta untuk STP & IPS sahaja selama 12 bulan.

Hari bekerja di company ini cuma isnin-jumaat, Sabtu-ahad merupakan cuti dan ia merupakan satu advantage lagi untuk aku menjalankan part time job. boleh mengumpul duit untuk buat modal kamera baru.

No Response to "DUNIA PEKERJAAN :"

My videos. Featured videos.

Networkedblogs

MY style 2010

MY style 2010

My photos. Now you know me.

Time

Browse Flickr

My lifestream. Stay updated with me.

my twEETer

My favblog. Feeds from them.

    I am the

    Photobucket
    UTHM Official Website