My Writings. My Thoughts.

6 Disember 2010: aku tiada apa-apa lagi...

On » Sunday, December 05, 2010 //

Hari ini sudah 5 Disember, mungkinkah akan hujan di tengah malam seperti hari semalam.. andaikata ia berlaku, sudah tentu mata ini mula terbayang-bayang katil serta bantal yang empuk.. hahaha.. aku menunggu detik 6 Disember, apa ada dengan 6 Disember, mungkin pada hari itu aku telah mendapat sinar cahaya, aku mendapat melihat, aku dapat merasai apa erti kehidupan.

Setelah 23 tahun membesar, banyak pekara dilalui oleh setiap manusia.. termasuklah aku.. banyak pekara telah berubah.. mungkin 23 tahun akan datang, ia akan terus berubah ataupun sebaliknya. walaupun meningkat usia, kita mestilah sentiasa berfikir, berfikir untuk memajukan diri.. bergerak seiring dengan arus globalisasi.. jika kita lalai, kita akan berada di takuk yang lama..

Mungkin pengisian rohani dan jasmani perlu seimbang untuk menjadikan kita lebih matang. esok, lusa, kita tidak tahu pekara yang mungkin terjadi.. kita hanya berserah pada ALLAH s.w.t yang menentukan qada dan qadar kita.

Sepanjang setahun yang lalu, banyak yang telah berubah, tahun ini merupakan tahun dimana berlaku anjakan paradiqma yang besar dalam diriku.. aku berjaya mengubah, mengikut arus permodenan. aku boleh berdaya maju. boleh mengenal makna kehidupan masa hadapan. bermula dengan pekara yang membuatkan aku gila terhadap sesuatu benda.. DSLR merupakan mainan setiap minggu, mengubah cara kehidupan aku.. mungkin kerana ia, aku telah mula mencari rezeki sendiri, aku telah mula mengenai orang lain.. itu cerita DSLR.. tak berubah kalau cara hidup seseorang dengan kehadiran kereta. JEP166 yang aku pakai membuatkan kos kehidupan aku semakin meningkat. kehadirannya kadangkala menyenangkan, kadangkala membuatkan aku celaru.. biarkan la ia yang bernama kereta.. sangat berjasa kepada tuannya.. tahun 2010 memang membuatkan aku mengenali ramai kawan.. kawan datang, kawan pergi... itu yang paling sesuai diungkapkan.. bermula dengan kehilangan kawan sekelas, yang pergi, ia tetap pergi.. semoga ia berada di golongan orang-orang yang soleh.. bersama-sama kawan baru, ada yang suka, ada yang duka.. tetapi itu semua lumrah hidup berkawan..

Selama-lamanya aku akan ingat apa yang terjadi, aku ingin membuatkan orang ketawa, biarlah hidup kita ceria. ceria hari demi hari..





1 Response to "6 Disember 2010: aku tiada apa-apa lagi..."

baincardin Says:

Selamat Menyambut Maal Hijrah 1432! ^_^

My videos. Featured videos.

Networkedblogs

MY style 2010

MY style 2010

My photos. Now you know me.

There was an error in this gadget

Time

Browse Flickr

My lifestream. Stay updated with me.

my twEETer

CLICK FOR MORE INFO

MOOD

My favblog. Feeds from them.

    I am the

    Photobucket