My Writings. My Thoughts.

Malam yang penuh dengan Dugaan

On » Sunday, September 13, 2009 //
Ini lah malam yang ke 24 ramadhan, iaitu malam yang ke supuluh terakhir. dugaan perasaan dari hatiku datang setiap hari. bermacam-macam yang timbul difikiranku, dapat aku katakan yang aku sekarang nie bermain-main dengan perasaan itu.

Perjuangan menuntut ilmu harus aku gagahi kerana impian ibubapaku untuk melihat aku berkonvo lagi agak tinggi. aku hendak melihat mereka datang lagi ke majlis konvo ijazah untuk melihat anaknya ini berjaya dan terus berjaya dalam kehidupan.

Malam ke 10 terakhir aku memanjatkan doa dan harapan supaya ALLAH makbulkan permintaanku. inilah perjuangan perasaan yang harus aku perjuangankan. Moga ALLAH teguhkan iman ku. Takala aku sedang lalai dengan kehidupan dunia, semua menjadi lupa. Takala kepayahan, kesusahan ibubapaku mencari rezeki di kampung, aku gunakan untuk berjuang. berjuang menuntut ilmu. tetapi.

perasaan ini yang seringkali menjadiku lalai dan alpa. mungkinkah, aku menunggu kehadiran petunjuk dari Nya. mungkinkah aku membuat kesilapan. kesilapan yang terus menerus. aku tekad, mereka semua hanyalah satu dugaan. mereka semua bukan salah satu dari perjuanganku. hanya aku saja yang tahu perasaan di hati benakku. aku harus melupaiinya. untuk seketika semasa berjuang menuntut ilmu.. salam...

3 Response to "Malam yang penuh dengan Dugaan"

kojah Says:

thanx so much bro...tunggu keputusan pemenang ye...

n a r d indie winkie Says:

wah.. bagus2. teruskan semangat nuar. blaja rerajin. tingkatkan amalan. insyaAllah. berjaya. thanx tolong aku bagi link. aku dah wat layout baru. hehe..

Unknown Says:

InsyaAllah.. ada lagi 2 tahun.. x lame.. hahaha

My videos. Featured videos.

Networkedblogs

MY style 2010

MY style 2010

My photos. Now you know me.

Time

Browse Flickr

My lifestream. Stay updated with me.

my twEETer

My favblog. Feeds from them.

    I am the

    Photobucket
    UTHM Official Website