My Writings. My Thoughts.

Alhamdulillah

At » Monday, November 30, 2009 // 2 Comments »



syukur ke hadrat illahi kerana peluang yang diberikan kepada aku.. mengenal penat lelah bekerja.. terlebih dahulu selamat hari raya aidiladha kepada semua blogger. cuti semester ni banyak aktiviti yang menarik.. aku memenuhi masa dengan mengambil gambar pengantin, agak murah rezeki sebab tiap2 minggu sibuk dengan sesi photographer. x lupakan juga agenda aidiladha, semangat gotong royong menyembelih lembu, melapah serta mengagih-agihkan kepada jiran tetangga adalah sesuatu kemestian. apapun cuti kali ini lebih bermakna buat ku.

to view some image, click

setelah penat seharian... :)

At » Monday, November 23, 2009 // 0 Comments »













salam mawaddah.
setelah penat 2 hari photoshoot pengantin.. memang puas hati dengan hasil kerja aku.. minggu depan tunggu lan task yg seterusnya.. sila klik http://www.warkahnuovic2.blogspot.com/ untuk view gambar.


Berakhir SEBUAH perjuangan.

At » Thursday, November 19, 2009 // 1 Comments »

hari semalam merupakan detik terakhir bagi semester julai 09/10. tinggal menunggu keputusan peperiksaan keluar jer.. huh, rasenya seakan2 dah tau keadaan result tu.. seram nyer.. apapun yang penting, lepas abis semester ini, kerja part time aku sedang menunggu. x sabar nak join kawan2 yang lame x jumpe.

owhh.. trouble as a photographer..

At » Monday, November 16, 2009 // 0 Comments »


.................................
uish.. terase gigil apabila mengambil photoshoot ahli keluarga pengantin.. mana tidaknyer apabila ramai yang melihat.. lebih2 lagi yang cun2.. hahaha.. geget jari lah klu dia mintak no tepon aku.. minggu depan task no 2 pulak.. see my photo at http://www.warkahnuovic2.blogspot.com








































l..

Sekadar memenuhi agenda pagi subuh..

At » Tuesday, November 10, 2009 // 0 Comments »
Petua untuk dimurahkan rezeki dan dijauhkan kesulitan

Abu Yazid Al Busthami, pelopor sufi, pada suatu hari pernah didatangi seorang lelaki yang wajahnya kusam dan keningnya selalu berkerut. Dengan murung lelaki itu mengadu,"Tuan Guru, sepanjang hidup saya, rasanya tak pernah lepas saya beribadah kepada Allah. Orang lain sudah lelap, saya masih bermunajat. Isteri saya belum bangun, saya sudah mengaji. Saya juga bukan pemalas yang enggan mencari rezeki. Tetapi mengapa saya selalu malang dan kehidupan saya penuh kesulitan?"



Sang Guru menjawab sederhana, "Perbaiki penampilanmu dan rubahlah roman mukamu. Kau tahu, Rasulullah adalah penduduk dunia yang miskin namun wajahnya tak pernah keruh dan selalu ceria. Sebab menurut Rasulullah, salah satu tanda penghuni neraka ialah muka masam yang membuat orang curiga kepadanya." Lelaki itu tertunduk. Ia pun berjanji akan memperbaiki penampilannya. Wajahnya senantiasa berseri. Setiap kesedihan diterima dengan sabar, tanpa mengeluh. Alhamdullilah sesudah itu ia tak pernah datang lagi untuk berkeluh kesah. Keserasian selalu dijaga. Sikapnya ramah,wajahnya senantiasa mengulum senyum bersahabat. Roman mukanya berseri.

Tak heran jika Imam Hasan Al Basri berpendapat, awal keberhasilan suatu pekerjaan adalah roman muka yang ramah dan penuh senyum. Bahkan Rasulullah menegaskan, senyum adalah sedekah paling murah tetapi paling besar pahalanya .

Demikian pula seorang suami atau seorang isteri. Alangkah celakanya rumah tangga jika suami isteri selalu berwajah tegang. Sebab tak ada persoalan yang diselesaikan dengan mudah melalui kekeruhan dan ketegangan. Dalam hati yang tenang, pikiran yang dingin dan wajah cerah, Insya Allah, apapun persoalannya nescaya dapat diatasi. Inilah yang dinamakan keluarga sakinah, yang didalamnya penuh dengan cinta dan kasih sayang.

first TASk...

At » Saturday, November 07, 2009 // 0 Comments »

My videos. Featured videos.

Networkedblogs

MY style 2010

MY style 2010

My photos. Now you know me.

There was an error in this gadget

Time

Browse Flickr

My lifestream. Stay updated with me.

my twEETer

CLICK FOR MORE INFO

MOOD

My favblog. Feeds from them.

    I am the

    Photobucket